Sık Sorulan Sorular (SSS)

GRENKE’de kiralamayla ilgili bilmeniz gereken her şey

Bizi arayın

Bizimle iletişime geçin:

+90 212 339 93 10

Pzt. - Cuma 9.00 - 18.00

Operasyonel Kiralama, kiralanan ekipmanla ilişkili tüm maliyetlerin  (satın alma, ek ve finansal maliyetler) kiralayan tarafından karsılanması ve tamamıyla amorti edilmesi anlamına gelir. Kiracılar sadece taksitleri öderler. 

GRENKE ile ekipmanlarınızı operasyonel kiralama ile kiralama yolunu seçtiğinizde, ihtiyacınız olan ekipmanlar için öz sermaye yatırımı ya da banka kredisi kullanımı yapmaz, bu kaynaklardan elde edebileceğiniz nakit tutarını iş kolunuzla ilgili başka bir alanda örneğin personel maaşı ödemeleri, hammadde, malzeme alımı vb. değerlendirebilirsiniz. 

 

Operasyonel Kiralama yaparak yine bankadaki limitlerinizi ihtiyacınız olan daha farklı ödeme alanlarına kaydırabilirsiniz. Banka borcunuz daha az olduğunda daha güçlü bir bilanço yapınız olur. 

 

Operasyonel Kiralama için ödenen tüm kiraları şirketiniz için gider olarak kaydedebilirsiniz.

 

Aylık sabit ödemeler yapacağınızdan nakit akışınızı planlamak kolay olur.

 

 

Gelişmiş ülkelerin Merkez Bankaları tarafından kurulan BIS ‘’Bank of International Settlements‘’, 1974 yılında kısa adı Basel Komitesi olan Bankacılık Düzenleme ve Denetleme Komitesi kurmuştur. Amacı bankaların uluslar arası standartlarda çalışmalarını sağlamaktır.

 

Basel II, bu komitenin belirlediği kriterlere göre, bankalar için öz kaynak gerekliliklerinin ikinci bölümüdür. Basel II’nin amacı, bankadan bankaya çalışma kriterlerinin değişiklik göstermesini önlemeye çalışmaktır. Kurumsal krediler, riske göre düzenlenir. Yani bir şirketin kredi notu, kredi düzenlemede kritik rol oynar.

 

Kiralama öz kaynak yatırımları gibi borç olarak bilançoda yer almaz. Bu da, kiralamanın, küçük ve orta ölçekli şirketler için cazip olmasının temel nedenidir. Kiralama, bilanço rasyolarını iyileştirir. Bu da şirketin kredi notunu olumlu yönde etkiler.

IFRS (International Financial Reporting Standards) Uluslararası Finansal Raporlama Standartları anlamına gelir. IFRS 16'ya göre listelenen ve IFRS uyarınca hesaplarını gönüllü olarak hazırlayan şirketler için, kiralama işlemlerinin muhasebesini yönetir. Buna göre her kiracı, kiralama yükümlülüğüyle birlikte, ekipmanın kullanma hakkını bilançosuna kaydetmelidir. Bu standart, net ekipman değeri 5.000 USD'den fazla olan ve temel kiralama dönemi 12 aydan fazla olan tüm kiralama sözleşmeleri için geçerlidir. Kiralamanın doğasına özgü avantajları bu durumdan etkilenmez. Bu durumu vergi danışmanınıza sormanızı öneririz. 

Sık Sorulan Sorular/İş Ortaklarımız/Genel

En kısa ve en iyi takip edilebilir yolu, iş ortağı portalını kullanmaktır. Burada, yalnızca birkaç tıklama ile kiralama teklifleri hesaplayabilir ve müşterileriniz için online kiralama başvurusu yapabilirsiniz. Ortak portalına gitmek için buraya tıklayın. Kullanıcı bilgileriniz henüz yoksa bu bilgileri buradan talep edebilir veya doğrudan GRENKE satış temsilcinizden bilgi alabilirsiniz.

Kiralama formatı PDF dosyası olarak sunulur. Bu formatı görüntüleyebilmeniz için Adobe Acrobat Reader kullanmanız gerekir. Bunun için Adobe web sitesine bakabilirsiniz. Bu yazılımın kullanımı ücretsizdir.

GRENKE, müşterinin imzalaması gereken sözleşmeler, temin etmesi gereken belgeler ve yükümlülükleri tamamlandığında, faturanızı 24 saat içinde ödeyeceğini garanti eder. Bu nedenle, GRENKE’nin iş ortakları için kiralama güvenli bir işlemdir. Müşterileriniz kiralama yaparak, aynı zamanda mali esnekliklerini de güçlendirirler.

Sık Sorulan Sorular/Müşteriler/Genel

GRENKE’de, 3.000 TL + KDV başlayan net satın alma fiyatlarıyla kiralama yapabilirsiniz. Yani küçük yatırım ihtiyaçlarınızı GRENKE aracılığıyla güvenle kiralayabilirsiniz.

GRENKE, tüm üretici ve bankalardan bağımsız hareket eder. Sonuç olarak, ekipmanlarınızı seçerken belirli marka veya üreticilere bağlı kalmazsınız. GRENKE, bilişim ekipmanları, ofis ekipmanları ve medi̇kal eki̇pman kiralamaya odaklanır. Ancak demirbaş niteliğindeki diğer tüm ekipmanları da kiralayabilirsiniz. Bunun en güzel yolu, kiralanabilir ekipmanları için bizimle iletişime geçmektir.

Ekipmanı teslim aldığınız günü belirtmek için teslimat onay formu imzalarsınız. Kararlaştırılan temel kiralama dönemi, ekipmanı teslim almanızı müteakip bir sonraki takvim ayının ilk gününden başlar. Eğer 3 aylık ödemeler kararlaştırdıysanız bir sonraki çeyreğe ait ilk ayın ilk takvim gününde başlar. O zamana kadar, her gün için, kararlaştırılan kiralama taksidinin 1/30’u oranında bir kullanım ücreti ödersiniz.

Kira ödemelerinizi her ayın ilk beş günü içerisinde ödemeniz gerekmektedir.

 

Karşılıklı daha verimli çalışabilmek adına 3 ayda 1 kira ödeme seçeneğinde anlaşabilirsiniz. Bu durumda tarafınıza sadece yılda 4 kez kira faturası kesilecektir. Bu durumda kira ödemenizi Ocak, Nisan, Temmuz ve Ekim aylarının ilk 5 günü içerisinde yapmanız gerekir.

 

Ödemeler için size verilen banka ve hesap bilgilerini kullanabilirsiniz. 

 

Kiraladığınız ekipmanları sigorta ettirerek kullanmak en güvenli yoldur. Ancak burada GRENKE size seçenek sunmaktadır. Ekipmanların sorumluluğu her şekilde sizde olacağından kendi sigorta acentenize danışmanızı ve ekipmanları sigorta ettirerek kullanmanızı tavsiye ederiz.  

 

Kiralamanın önemli bir özelliği de, kiracı olarak, kiraladığınız ekipman için tam bir  ‘ödeme’ yapmamanız; yalnızca ekipmanı kullanmak için önceden kararlaştırılan vadede, önceden kararlaştırılan sabit bir kira ödemenizdir.

 

Kiralanan ekipmanların türüne göre kira sözleşme süresi sonundaki seçeneklerinizi detaylı olarak öğrenebilmek için bizimle iletişime geçmenizi rica ederiz.

Kiralama sözleşmeleriyle aslında taraflar; kiralayanın satın alma maliyetlerini amortize etmesi, kiracının ise belli bir vade boyunca kira ödemesi için mutabık kalır. Kiralama sözleşmesi, erken fesihle belli bir zamanda sonlandırılabilir. Ancak bu noktada, kiralayanın tam amortisman gereksinimlerinin karşılanmış olması gerekir. Erken fesih bu duruma göre değerlendirilmektedir. O nedenle detaylı bilgi için bizimle irtibata geçebilirsiniz. 

 

Tüm sözleşmeleriniz için kira faturalarınız dijital olarak her ayın ilk günü tarafınıza gönderiliyor olacaktır. Kira sözleşmelerinizi dijital olarak izlemeniz kolaydır. 

Sık Sorulan Sorular/Müşteri/Genel Kiralama Sözleşmesi

Genel Kiralama Sözleşmesindeki ile belirlenen limitiniz, limit tahsis tarihinden itibaren, 1 yıl içinde yapacağınız tüm kiralama talepleriniz için GRENKE tarafından yapılabilecek olan net satın alma rakamını gösterir. Alt sınırı 3.000 TL (+KDV) olmak kaydı ile dilediğiniz adette münferit kiralama yapabilirsiniz.  

 

Bu size, önümüzdeki 1 yıl içinde kiralanabilir nitelikte olmak kaydı ile dilediğiniz ekipmanı limitler dahilinde kiralayabileceğiniz güvencesini verir.  Genel Kiralama Sözleşmesine dahil münferit sözleşmeler için her seferinde dosya masrafı ödemezsiniz. Şirket yetkilisi olarak Genel Kiralama Sözleşmesini imzalayabilir ve münferit sözleşmeler için dilerseniz başka bir kişiye imza yetkisi verebilirsiniz. 

 

Önceden çerçevesi belirlenmiş koşullarla hızlı ve basit prosedürlerle dilediğiniz ekipmana erişebilme olanağınız olur.  Mevcut iş ortaklarımızla birlikte dilediğiniz diğer başka firmalardan da ekipman seçimi yapabilirsiniz.  Yeniden değerlendirme ile limitinizin her yıl yenilenmesi mümkündür. 

 

 

 

Hayır. GRENKE tüm üreticilerden bağımsız olarak hareket eder. Kiralanabilir olması kaydıyla her ekipmanı, dilediğiniz markadan ve dilediğiniz firmadan temin edebiliriz. Kiralanabilir ekipmanlarla ilgili detaylı bilgi için bizimle iletişime geçebilirsiniz.

Genel Kiralama Sözleşmesi sadece limitinizi ve vade tercihlerinizi belirler. 

Kiralama dönemi sonunda yeni kiralama yapabilir, ekipmanları geri iade edebilir veya sözleşmeyi uzatabilirsiniz. Ekipman bazında  kiralama dönem sonu seçeneklerinizle ilgili detaylı bilgi için bize ulaşabilirsiniz. 

 

Hayır. Genel Kiralama Sözleşmesinin ilave bir maliyeti yoktur. Bir limit tahsis ücreti vb. maliyet yaratmaz. Aksine bütün limit için alınacak olan dosya masrafını ilk kullanımınızda ilk kira ile birlikte 1 kez ödersiniz. Sonraki kullanımlarınızda dosya masrafı alınmaz, sadece ilgili kullanım icin kira alınır. Böylece 1 yıl boyunca sadece bir kez dosya masrafı ödeyerek istediğiniz adette genel kiralama limitinizi kullanabilirsiniz. 

Bir girişimci daima sürprizlere hazır olmalıdır. Finansal krizler bu duruma mükemmel bir örnektir. Bu nedenle, planlı yatırımları ertelemek ve hatta iptal etmek için önemli gerekçeler oluşmuşsa, buna yardımcı oluruz. Ertelenen yatırımlar Genel Kiralama Sözleşmesi için sorun olmaz. 

 

Toplam kiralama hacmi, takvim yılından bağımsız olarak on iki aylık bir süreyle, belirlenen koşullar çerçevesinde geçerli olur. Bu süre zarfında şirket istediği herhangi bir sayıda münferit sözleşmeyle toplam kiralama limitini kullanabilir.  

 

Hayır. Kiralar, söz konusu sözleşmeler bitene kadar sabit kalır. Geriye dönük düzenleme yapmak mümkün değildir. Limit yalnızca 1 yıl içinde ön onaylı olarak GRENKE'nin sizin için yapabileceği satın alma tutarını belirler. Limit bittiğinde yeni bir değerlendirme ile yeniden tahsis edilebilir.